lördag 27 april 2013

V75 Umåker

Hej igen! Igår hade jag en mindre lyckad dag på spelet då jag inte var så rätt på det med spikarna men jag var ute efter lite mer pengar! Idag så tycker jag att den bästa spiken är 6 Pink Elephant i femte avdelningen.

Avd 1) Snackhästen är  såklart 8 Panne de Moteur och många spikar. Jag kommer att gardera på mina bolagsspel då jag tycker det finns ett värde i att fälla denna favorit från spår 8. Jag hoppas och tror att 3 On track piraten svarar ut jättefavoriten och då kan 4 Juliano Rags komma in i matchen. Jag vill ha med alla tre
8-3-4

Avd 2) Jag tycker att det här loppet är väldigt öppet. Det låter ganska negativt på 11 Poobong tycker jag och 4 Scoot to score brukar inte resa så bra och det är viss galopprisk där. Tipset får 5 Stepping memory som haft skadeproblem med är på väg tillbaka igen. Han har slagit hästar som on track piraten, prawns och perfectly enough. Det säger en del om hästens kapacitet. Spår fem är dock inte heller helt optimalt där. Det finns två riktigt roliga norrlands skrällar i loppet och det är 7 Sugar R.S som var riktigt positivt som trea i hårt gäng senast, toppform på den kanten.  Sugar gillar dessutom kletig bana så blir det så idag så varnar jag extra. 1 Parimutuel gillar läget och kanske körs där om han kommer dit då han gillar distansen och biter ifrån sig bra där.
5-4-11-3-2-6-7-1-9

Avd 3) Ett ganska svårlöst lopp men jag har känsla för att 5 Up date Hoss lyckas ta sig till ledningen och stannar där till mål. Det är en eller alla anser jag. Garderar man så i första hand med oracle och haraladinho. Real de rabut tycker jag man kan passa som skräll och även 11 Youpie!

Avd 4) Förmodligen så vinner någon av Faksen Jr eller Hallsta Lotus. Det sunda kan vara att låsa på dessa. 2 Lomar får kanske rygg ledaren här eller tredje invändigt och får han lucka så vinner nog den för det är ingen oäven häst. 6 Stamping ska också med om man vill ha med fler.

Avd 5) Bästa spiken är 6 Pink Elephant. Finns inget som tyder på att den ska torska. Halvljummet motsånd och hästen står perfekt inne i klassen. Hultman tror att det kommer bli en guld häst. Barfota och jänkarvagn + helstängt idag.
Garderar man så i första hand med 5 Global Official som det är utrustningsändringar på och han var bra sist.

Avd 6) Många tycker att 5 Stein Daylight är klar men jag tror knappast att han får något gratis där och garderar på. 12 Northern Spy tror jag kan vinna trots läget. Han spurtar vrålsnabbt varje gång och barfota runt om för första gången på länge nu! Linderoth är dessutom het i vagnen från ett bättre läge hade jag spikat!
12-5-1-2-3-4-9-8-11

Avd 7) Ganska öppet lopp det här med då 1 Oolong är en favorit i fara då han kan bli insydd här. 4 So here I am är vrålsnabb från start. 2 Ou glide har varit jättebra på slutet och ska självklart med på kupongen hon går bäst barfota. 9 Ed you är mkt kapabel och ska räknas då han avslutade bra i årsdebuten senast och lär ha gått framåt med det loppet i kroppen. Jag varnar för en skäll som ska gå barfota runt om idag och det är 7 Leo on Line. Han kommer gå fort på upploppet om det blir lite körning i loppet.
2-9-5-1-7-4-11

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar