söndag 14 april 2013

Nära skjuter ingen hare.. men lite tips inför V64!

Gud vilken tung dag det var igår. Fick 6 rätt på båda mina bolagsystem. På det stora bolaget var vi med till sista loppet då vi sprack på första reserven. Såhär i efterhand fattar jag inte varför jag tappade bort el mago pellini för den var rankad trea av mig personligen (hade fem streck). Jag tror det berodde på att han var ganska mkt streckad och de låg lågt från stallet som fällde avgörandet..
Nog om det nu och lite tips inför V64. Som vanligt är jag lite girig utav mig och jag kör två chansspikar idag och garderar omgångens megalampa Hallsta Lotus då han inte visat den där rätta formen än.

Avd 1) 4 Hallsta Lotus möter enklare motstånd och vinner normalt sett från ledningen. Jag vill ändå inte köpa det helt då han inte visat den rätta formen. Jag garderar med formstarke 10 Stamping samt högkapable 12 Månprinsen A.M.

Avd2) Här har jag hittat spiken! 3 Bearhawaii såg lysande ut i senaste starten då han frontade från spår 8 men snöpligt galopperade varvet kvar. Jag tror han blåser till dem den här gången  och håller han sig på benen från ledningen då slår ingen honom. 9 Kiss Pride lyser det inte precis form om och han är nog bara favorit på gamla meriter. Kan nämna att det är barfota runt om på 5 Janne Sisu för er som garderar.

Avd 3) Ett mkt svårlöst lopp. 9 Järvsöblomster är berättigad favorit då hon står bra till i förhållande till dem värsta motbuden. Träningsrapporterna går i dur. Det saknas dock inte motstånd och det känns som ett mkt streckkrävande lopp. Ska jag nämna en skräll så är det 1 Lily viking som imponerade den gången den vann som avgjorde från dödens. Rätt skalle på den hästen och kan vara en storskräll med klaff.
9-13-10-15-14-1-7-8-12

Avd 4) Tycker det här loppet är lika svårlöst då det låter negativt på båda favoriterna. Tipset ändå till 9 regent zet som har bäst kapacitet och nog kan öppna snabbt från det här läget. Distansen är frågetecken och hästen har inte varit helt stabil på sistonde. Megaskrällen är 12 Magic Launcher som kan avsluta visslande snabbt och det känns som den är en av få distansgynnade i fältet. Nämner också 5 Woodbine som är en rätt så bra häst och har en av mina favoritkuskar för tillfället Daniel Wäjersten i sulkyn. Den karln vinner ofta när han är ute och tävlar!

9-13-1-12-8-5-11-10-2

Avd 5)  Ett mycket fint lopp. Tipset till 7 Real de Rabut som har formen i antågande. Jag plockar även med 9 Up date hoss som brukar gå bra efter vila. Alla vet ju vad 10 One to many kan men han har varit borta länge och jag står över. 3 Miss sue V. är kapabel men jag får känslan att man kanske släpper med henne till just real de rabut om han kommer fram från sitt halvbyngliga spår.

Lås 7-9

Avd 6) Även detta ett mycket fint lopp. Jag kör en rövare här och spikar 13 Ulf Mollyn som såg lysande ut vid segern senast. Han hör till de mer meriterade i det här gänget med god form och mött hårdare hästar. Känns som en kul spik att avsluta med :)

Systemförslag v64

4,10,12
3 Bearhawaii
1,7,8,9,10,12,13,14,15
1,2,5,8,9,10,11,12,13
7,9
13 Ulf Mollyn

486rader

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar