fredag 12 april 2013

Tankar inför dubbeljackpoten på färjestad

Hej allihopa! Nu är tipsen tillbaka inför V75 imorgon! Jag har lagt ner hela veckan för att gå igenom lopparkivet. Jag tycker mig ha fått fram ett hyffsat fint system som kan ge skapliga pengar.

Avd 1) 4 Checco Boko blir stor favorit och det med all rätt. Jag är fortfarande lika euforisk när det gäller den här hästen och enligt mig spelar det ingen roll om han får dödens. Får han ligga där och mala så tror jag han vinner ändå. 7 Porthos Amok är man väldigt optimistiska på och han vann ju över Checco senast. Men ärligt talat jag ser inte hur han ska ta ner denne nu. Sist vann han ju tack vare att Checco Boko fick det loppet han fick och ja han var ju den bättre av dem. Näe jag spikar även om det är en megalampa jag går hellre på mina egna intryck och tankar än att försöka välta en jättefavorit bara för att.
Spik 4 Checco Boko
Motbud 7-2-10

Avd 2) Här har jag varit inne på en sak hela veckan och det är att 1 Nelle Red turbo vinner. Det är synd att han har seglat upp som favorit men när man sett hans senaste starter så är det svårt att se hur han ska torska detta. Han utmanade ju checco boko för nån start sen och hade blivit farlig då utan galopp. Första motbudet tycker jag är 7 Maraton Broline. Det är nån känsla jag har bara men jag gillar intrycket på hästen och kanske att han kan få ledningen. 13 Resplendent Caviar känner jag ägarna till och den var mkt bra senast och den ska inte räknas bort. Bäst barfota!
9 Salt and Lime är även denna en kanon som Timo Nurmos verkar ha en liten extra feeling för. 14 Angel Azurro är en rolig skräll som spurtade mkt bra senast, man ska dock ha i åtanke att han står ganska hårt till jämfört med Resplendent Caviar!

Spik 1 Nelle red turbo
Motbud 7-9-13-14-5

Avd 3) Fin klass på detta olympiatravsförsök med mkt svårdbedömd form på flera av hästarna. Det kan lika gärna smälla rejält men jag streckar den troliga ledaren plus den som lär smyga med i ryggen. 5 Raja Mirchi ska vara huvudet högre normalt sett men ingen toppform på denne. 3 Beckman måste streckas då han troligtvis är den som kommer sitta i ryggen på Raja inför upploppet.

Lås 5-3

Avd 4) När jag hade studerat klart detta lopp i lopparkivet tyckte jag att 10 av 12 hästar kunde vinna och vad jag lärt mig tidigare av mina erfarenheter så är det lika bra att strecka alla. Lång distans och klass 2 känns som klara skrällfaktorer. Ska jag förorda någon så är det 10 reina la caballos spika den eller strecka alla.

Chansspik om man vill 10 Reina La Caballos
motbud - resten

avd 5) Ett mycket öppet kallblodslopp med en ytterst tveksam favorit. Bort med 13 Friskus N.O som varit sämre i jobb inför detta och dessutom lider av pollenallergi känns inte hett bort med den och jobba skräll. Här har jag hittat ett sjuhelsikes långskott och det är 9 Haga Kungen som har en sjuhelsikes kapacitet och är intressant med Goop. Tyvärr strular han till det alltför ofta men en streckvärd outsider i öppet lopp. Letar vidare på skrällfronten och norrmannen 11 Röyns Skatt låter det positivt på. Även 3 tekno Jerkmin som blev lite halvfast senast tycker jag kan vara en streckbar skräll.

Tipsetta 12 Faksblixten
Motbud 7-1-9-2-3-15-14-11-10-6

Avd 6) Här är jag inne på att 5 Going for Gold Zaz vinner han såg mkt bra ut senast vid dödensseger och ja jag väljer att spika. Men jag tror att det kan bli rejäl körning i loppet och har man råd att dubbla skulle jag göra det med 9 Allaballakaitoz som satt väldigt fast senast och såg fin ut vid vinsten näst senast.
Spik 5 Going for gold Zaz
Motbud 9-12-11-8 ( ja jag ratar stigs nya jag tycker den ska visa mer innan jag tror på den och kolgjini kan lika gärna sitta fast nånstans i smeten från det läget)

Avd 7) Det här är en öppen historia. 3 Democrat är favorit såg mkt fin ut senast efter ett smörlopp. Men att den ska vinna från ledningen över full distans det tror jag aldrig. Jag har aldrig varit förtjust i den här hästen för den kan ju aldrig göra ngt själv tycker jag. Kan dock vinna om den får smygloppet så jag streckar den på det. Jag har feeling för 6 Echaffour som galopperat bort sig på slutet men besitter hög kapacitet.

Tipsetta 6 Echaffour
Motbud 3-4-9-12-8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar