tisdag 16 april 2013

Snabbtips Gävle

Lite snabbtips såhär innan jobbet!

Avd 1) Låser på två mkt kapabla ston. 7 Malin Tilly och 3 Tequila Palema. Den sistnämnde såg helläcker ut senast och ska med på alla kuponger tycker jag.

Avd 2) Lärlingslopp men lite frågetecken på favoriten. Han var jättefin när han vann senast men tveksamt om man kan hålla ledningen från innerspåret nu när det första gången med bil. (1 Helios du gull). Mitt spetsbud är 4 Stefan Laday som gör intressant debut i ny regi. Har dock inte startat på ett tag så gardera vidare. 4-11-1-7-2-6-9

Avd 3) Lärlingslopp, stolopp och långdistans mkt skrällfaktor här. Skulle vilja strecka alla men får nöja med några. 9 Ginala är den som nog är mest gynnad av distansen. 11 Saved from above vill jag lyfta fram som skräll. 9-1-11-4-10-2

Avd 4) 7 Navigator sib ska gå med jänkarvagn laddas mot ledningen gynnad av auto. Vill dock ha med några till. Skrällen är 4 Jaques Brel som går bra varje gång. Notera att det är autostart i detta 3140 lopp! En till som är gynnad av auto är 10 Eclaire Futura ville bara nämna denna högkapabla häst. 7-13-4-8-10

Avd 5) Här spikar jag 7 Only in its class möter inget och enbart galopp emot.

Avd 6) Jag ville först spika 2 Jeppas Hugo men jag har åkt dit varje gång på sistonde i sista loppet så jag lägger dit 6 Mafioso och 10 Leo on line och hoppas jag ror hem det.

Systemförslag joker
3,7
4,11,1,7,2,6,9
9,1,11,4,10,2
7,13,4,8,10
7 only in its class
2,6,10

Spelar utgång på ginala och navigator sib!

Lycka till och må min egen otur vända i afton :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar