lördag 20 april 2013

V75 Åby

Hejsan hoppsan alla glada!
Jag har försökt knåpa ihop ett litet system då inför helgens v75.

Avd1) Tycker det här är ett av de mest svårlösta loppen. Jag ger tipset till 5 Braås Palema som har ett lopp i kroppen nu som tvåa bakom oracle. Hon lär ha gått framåt rejält efter det men det saknas ju inte motstånd direkt. 7 Tamla Celeber gör årsdebut och brukar ju vinna dessa. Man blir ju ändå som spelare orolig att det ska fattas en del i kroppen. 2 Dont Wear Pjs kan nog komma till ledningen här eller ledarryggen och har ju varit ute mot guldhästar och måste räknas tidigt. En streckvärd outsider är 9 Miss beniss som sett bländande fin ut i år. Hon satt fast senast mot oasis bi bland annat. 1 Nalda Nof är också en av de snabbare ut och är garanterad spårsnål resa. Tycker dock inte hon visat särskilt mkt än. 7 Pantholops såg fin ut i sverigedebuten och ska streckas.

5-7-2-9-6-1

Avd 2) Jag ger tipset till 1 Peaberry i ett öppet lopp. Hästen är ruskigt snabb ut och garanterad rygg ledaren eller rent av ledningen om man vill köra där. Streckbar storskräll är 2 Cobol queen från fint spår som avslutat riktigt vasst de senaste gångerna. Det kan faktiskt vara så att det är tjejen som växlar ner killarna!

1-4-5-10-12-2

Avd3) Jag var först inne på att låsa på 4maharajah och 1 Beckman men jag valde att ta med 8 Sebastian K också som troligtvis laddas framåt och får överta från 1 beckman.

4-1-8

Avd 4) Ja men här kommer den för mig dagens bästa spik i 5 Ferrari Håleryd. Det här en jäkligt fin häst som jag tror är minst lika bra som 7 Quality questioned. Möjligtvis att utveckligen kommer lite senare på ferrari men nu aviseras det skoryck och helstängt och ja jag tror att det ger en extraväxel på denna häst och väljer att chansspika. Allt kan hända på Åby!

Spik 5 Ferrari Håleryd

Avd5) Jag var länge sugen på att spika 1 Aroma Grim som förmodligen är stenklar om den håller sig på benen. Men galopprisken är ganska stor och därmed kan jag inte släppa 6 Hazelmere som spurtade nåt så djävulskt i senaste starten och hon kommer hamna fint till här. Sen plockar jag med 8 Wiss Shadow som står på tur för seger.
1-6-8

Avd 6) Det här tycker jag är en vidöppen historia och det saknas inte skrällbud. 9 Rocky winner är favorit men jag gillar inte alls det sega intrycket han gav senast och han får vara bra mycket bättre för att vinna detta. Jag har feeling för att 4 Elit Håleryd kan skrälla. Han har verkligen tänt till med det helstängda huvudlaget på sistonde. Glöm inte den startsnabba norsken från spår 1 heller (nonstop sas)

3-5-4-6-1-9-10-8

Avd 7) Tycker detta är halvöppet. Det är väl en fem hästar som kan vinna men jag tar ställning och spikar Flemming Jensen med 2 Pingus Vang. Han har inte varit som bäst på sistonde men lita på att formen är toppad nu och skorna kommer ryckas och då går hästen mkt bättre. Flemming Jensen vinner många lopp på Åby och vet hur han ska köra där.

Spik 2 Pingus vang

Spelar ni alla hästar som jag skrivit upp så kostar det 1296kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar