fredag 1 mars 2013

V75 på hemmaplan Bergsåker

Nu ska jag försöka skriva ner lite av mina tankar inför lördagens v75 på Bergsåker.
Var ju för övrigt med i aftonbladet idag med en liten snevriden rubrik som touch. Jag hoppas ni förstår att det är med glimten i ögat jag skrev det jag skrev på twitter. Det mesta jag säger utöver travet är med glimten i ögat och kanske inte helt seriöst alla gånger. Anledningen att jag skrev så är att jag helt enkelt inte tror något på Tambur imorgon, INGENTING annat!

Avd 1) Det står framförallt mellan två hästar. 2 Charlie Sisu som tar ledningen i ett tidigt skede och säkerligen biter ifrån sig bra där och 8 Loads of Dosh som kommer sätta sig tryggt i dödens och pressa och pressa. Loads of dosh är enligt mig hästen att slå. Eftersom att han är lite trögstark så är ju risken att han blir nerspeedad och därför sträckar jag även 9 Eros Tooma som satt fast i sin årsdebut och såg ut att ha hur mkt som helst kvar. Det är ju en tidigare V75 vinnare som kan slå till igen. En hemmahäst som kan skrälla är 5 Diamond Heart om man letar streck utanför favorittrion.

Avd 2) Ett mkt öppet klass 2 lopp jag streckar så många jag har råd med. 7 Thats my pal har gått mkt bra på slutet och får tipset trots läget. 4 Ferrari Håleryd är en bra häst men han har inte riktigt visat det på slutet. 12 Staros fortune tror jag kan vara en megarysare med kihlström i vagnen.
Rådet strecka så många man har råd med

Avd 3) 14 Nahar vinner det här loppet fram och baklänges utan galopp. Mest intressanta motbud om man vill gardera 11 Kick Party som är i sitt livs form och gillar distansen samt 3 Roadshow.

Avd 4) Ett mkt fint kallblodslopp. Vill man gå kort så kan man chansspika 5 Odin Tabac. Har dock svårt att släppa 10 Järvsö Rune som jag såg senast på Bergsåker och den var mkt bra då. 1 Stilig satt fast med rubbet kvar från samma läge i v75 på Bergsåker senast och kan vara farlig att glömma bort då formen är på topp. 7 Jenny RG står även hon ganska bra inne och ska med på kupongen. 3 Turbo Urpo sägs vara en bra häst men jag är inte superimponerad men åker med vid större gardering. 2 Beljue Gutten kan vara megarysaren då ha tidigare slagt Höstbo fredrik bl a , intressant med Kihlström. Men som sagt 5-10 höjer sig.

Avd 5) Väldigt öppet stolopp för lärlingar. Rådet är gardera då statistiken säger att risken för skräll är hög. Det är sällan favoriten vinner och från ett snävt fjärdespår tror jag inte 4 Åsa Rivner gör det heller. 3 Fancy Candy surras det om men jag vill se mer av den och Lähdekorpi trodde inte på den själv. 15 Fortaleza Ås är megarysaren då hon vann just den här dagen på Bergsåker förra året från liknande läge. Livsfarlig med klaff och den var inte långt efter Loads of dosh och Ajlexes Daylight i näst senaste starten. 7 Sugar RS och är också en häst som varit bra på slutet och den är gynnad av lite sämre banförhållanden.

Avd 6) Trots lite darr på manchetten spikar jag 2 Quangaroo Zet. Han ska vara huvudet högre än det här gänget tycker jag. garderar man så i första hand med 7 Benskins som spåddes bli en kanon men som haft problem med travet i kurvorna. Nu har man fått ordning på det och då kan ha bli farlig. Nerstruken ett spår nu också dessutom. 1 Castor Race kan inte hålla upp ledningen men formen verkar kanon och den kan skrälla om det löser sig. 6 Fantastic Ås är en rapp spurtare och den ska man inte glömma trivs bra på Bergsåker. 10 Breedlove har fin statistik på bergsåker samt kort distans..

Avd 7) Streckar fyra hästar och det tycker jag räcker. Draget är 11 Ted Blågul. Tror på körning i detta lopp och ted har varit väldigt bra på sistonde. 2-7-11-12

Nu hoppas vi att fru fortuna är med oss imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar