fredag 15 mars 2013

V65 Bergsåker

Blir lite kortare variant av mina tips idag då jag har haft många järn i elden denna vecka.

Avd1) 2 Rano har jag hört att den inte ska gå i ledningen troliga är att 3 conrads epilog körs där. Jag tror mkt på 11 Thrustworty Ås som dock inte är gynnad av brodd och 5 Kickparty som har formen på topp.

Avd 2) Ett mkt fint och öppet kallblodslopp. Strecka så många man har råd med. Tipset till 13 Järvsö Rasmus som såg mkt fin ut vid segern senast. Låter mest uppåt på 7 Kvickers Kaxe av perssons hästar. Storskrällen är 4 Lill Balder som visat en härlig inställning.

Avd 3) Här hittar vi dagens bästa spik i 2 Emily Freeman. Det är nästan samma motstånd som senast hon vann och det känns långsökt att hon ska förlora. Vill man gardera så varnar jag mkt för 5 Magma. Den bara väntar jag på ska skrälla. Har jordens kanske mest missvisande rad.

Avd 4) Jag låser på 5 Farmbaron och 13 Mel Odin. Den sistnämnde är väldigt på gång för dagen och vann nästan från dödens senast. Det här var ett jättelöfte som är på gång igen. Letar man ytterligare streck så är 3 Stilig aktuell med lucka samt 12 Eldfaksen som sett formstark ut.

Avd 5) 1 Oracle Kronos blir storfavorit men har varit struken och stått över jobb. Dessutom gjort sina bästa lopp på kort distans tycker jag. 10 Tambur är min vinnare tro det eller ej. Strecka även 11 Maillot som var rätt nära Nahar i mål senast på V75 samt 3 Ginala och 4 Fortaleza Ås.

AVd 6) Det står nog främst mellan 2 Lönshults Leffe som växer i ledningen på distansen. Såg segerfarlig ut när galoppen kom senast. 8 Quite Charming är klasshästen i gänget men ska komma till därifrån också. Strecka även 4 Amiral dInverne som kan få ett gosigt lopp i draget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar