söndag 3 mars 2013

Tankar in för V64

Goddagens!
Jag har kollat igenom dagens lopp på V64 lite snabbt och hittat lite roliga drag. Jag kommer köra ett jokersystem idag själv med en spik. Jag är ute efter stora pengar och därför garderar jag alla storfavoriter och kör en chansspik.

Avd 1) 2 Twigs Tiffany har varit bra på sistonde. Senast tyckte jag dock att hon såg lite seg ut och förväntade mig att hon skulle gå undan lite enklare. Dessutom underpresterade Daniel Redéns hästar igår och därför känns garderingen given. 1 For life tror jag vinner om han hittar ut från sitt läge men eftersom det inte är så många hästar är "risken" stor att han gör det. 6 O.U Glide visade klar uppryckning senast och blir farlig med en smygare. Många täcker på dessa.. MEN Landers Power ska gå barfota idag och han är klart bäst då så därför ska han med på kupongen. Kolla det innan start så han verkligen gör det för det är viktigt för den hästen.

Avd 2) Ett riktigt skitlopp om jag får säga min mening. De bästa hästarna har spår 7 och 8. 8Miss Golilghtly är bästa hästen men den är inte så snabb ut och lär hamna sist. Kan vinna ändå men känns svårt över sprinterdistans. Frågan är vad 7 Diva Sound hamnar.. första gången med startbil dessutom.  2 Say it out loud kan vara vinnaren i loppet från ledningen. Men det är ingen stjärna det här. 10 Biscuit Po har gjort det riktigt bra i tuffa gäng och varit före say it out loud i mål förut. Det är det roliga draget. Är man fräck kan man låsa på två tjejer 2-10 eller så safar man och tar hela kvartetten.

Avd 3) 8 Ametrin är bästa hästen men han har ett svårt utgångsläge. I det här loppet har jag också ett roligt drag och det är 3 Super Noddy som gjort bra insatser på slutet eller suttit fast. 1 Digital Blasphemy kommer inte kunna hålla ledningen men kommer den ut blir den farlig. Spurtade riktigt bra senast och det är ingen tokig häst. 6 U.S Vanessa är ett riktigt långskott som satt fast med mkt sparat senast. Ska väl inte räcka i det här gänget men den åker med på min kupong som ett långskott.

Avd 4) 6 New York U.S bästa hästen och det kan ju vara så att han bara vinner. Men första gången mot äldre hästar gör att jag vill gardera men några iallafall. 3 Lukas Hall och 5 Alvena Rindi är båda snabba ut. 3 i ledning 2 i rygg och 6 utvändigt hoppas jag på. Jag hoppas och tror man kör i ledningen med lukas hall. 5 Alvena Rindi är min jätterysare om den får smyglopp och lucka. Sätt fin ut på slutet som fastlåst. 1 Zorro Idzarda åker med också som är en vass avslutare om man lyckas hitta ut. Intressant med Goopen.

Avd 5) Intressant spetsstrid att vänta. 1 Queasy har bättrat på startsnabbheten och kanske är det så att han i kraft av innerspåret kan hålla ut 2 elegant och 5 Twilight star. Kommer 1 Queasy till ledningen tror jag att han är vinnaren är dock inte säker och tar med 2 Elegant och 4 Key to surprise också.

Avd 6) Ett mkt öppet lopp. Jag gör det enkelt för mig spikar 3 Silent Opal som kan ta en safetystart och sedan glida fram för att överta täten. Därifrån tror jag hon kommer leda länge. Goop passar nog mkt bra på denna segstarka dam! Värst emot 7 Insert sock från formstallet Larsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar