onsdag 10 februari 2016

V86 Solvalla/Bergsåker

Tycker det ser ut som en småklurig omgång ikväll och det kan nog bli en del skrällar. Banan på Bergsåker kan nog ställa till det senare under kvällen då det har kommit en hel del blötsnö här i Sundsvall senaste timmarna och det öser fortfarande ner så ha det i åtanke. Men i nuläget är nog banan rätt okej.

V86-1

Jag tror att 2 Solöns Rangel är snabbast ut och där har man aviserat att man vill släppa till 8 Top of the World. 3 Global Millionare är också snabb ut men jag tror inte man kommer förbi 2 Solöns Rangel men kanske att om Rickard är bestämd att han får överta. Jag var lite sugen på att ha 3 Global Millionare som chansspik om jag vetat att han skulle få överta ledningen. Han hade rubbet sparat på V75 senast och var jättefin vid segern på Bergsåker. Går även bakifrån så det är mitt första streck. Jag tar även med 8 Top of the World som har jättebra statistik från ledningen där merparten av segrarna är tagna och blir farlig om han når dit men kan såklart även vinna från dödens. Jag tror jag nöjer mig med dessa två annars får man nog strecka på en del.

Rank 3-8-4-2-10-1-9-6-11-7-5

V86-2

Jag drar till med en rolig tipsetta i 1 Teenager som är snabb ut och skulle nog kunna hålla ut dem andra om kusken vill men kanske ett smyglopp i ryggledaren är mer aktuellt då det finns flera startsnabba. Jag tycker senaste starten var ett fall framåt och hästen har sett riktigt fin ut men inte presterat som man trott men jag får för mig att distansen kan vara ett plus.  2 Apricot Stone är väl den som man kanske släpper till och ska räknas. Tror också den är gynnad av distansen men de två senaste insatserna har varit frågetecken för mig och det kan bli tuff körning inledningsvis och ingen jag spikar då.  7 JC Bobka avslutar alltid bra och har toppform och är mycket tidig när det troligtvis blir överpace. 11 Banthechocolate går alltid bra och avslutar nog bra här. Hästen kan se bedrövlig ut i uppvärmningen men brukar prestera bra i lopp. 3 Inception blir mitt lyxstreck var inte bra senast men har gjort en del bra lopp och 1% är för lite. 4 Harleksin sign och 5 Son of triton om man streckar vidare men inga jag har någon jättefeeling för.

Rank 1-7-2-11-3-4-5-8-12-9-6

V86-3

13 Tand Tuff kan vara en spik för er som törs chansa på att han går felfritt. Gör han det så är distansen idealisk och han är riktigt bra i ljusa stunder. Främsta motbud är 3 Esses lille Alfred som kör så länge lampan lyser.  14 Modd Brun och 6 Faks Nils är inte så tokiga och är tänkbara skrällar i loppet. 12 Lesja Kongen går klart sämre med skor och har inte visat något speciellt i de två senaste starterna med just skor på. Motståndet är dock enklare men jag får ingen riktig feeling ändå.  4 Solbacka Pilen är kapabel och har blivit kastrerad och är nog bättre med lopp i kroppen. Är också en tänkbar skräll.

Rank 13-3-14-6-4-12-15-1-8-7-11-10-2-9-5

V86-4

Jag har blivit charmad av 3 Mellby Charmören det här verkar vara något alldeles extra. Jag vet att 7 Cemonroc deCoeur är bra och 10 Fighting Bax men jag tror att charmören går vinnande ur striden så jag spikar på min kupong trots att det är orutinerade hästar. Jag tror han avgör på klasshästens vis med ett huvud.

Rank 3-10-7-4-9-12-5-1-8-11-2

V86-5

Svårbedömd spetstrid tycker jag men kanske fördel 6 Champ Walk in ändå. Ingen jag vill spika då distansen inte är någon fördel utan jag tror mest på 3 Bison Spiro. Jätterysaren i loppet är 1 Julia Kaulitz. Tror inte hon kan hålla ledningen men med lite tur kanske det kan bli rygg ledaren och jag har jagat henne ett tag och tror hon kan bli riktigt farlig med lucka. Streckar man vidare så är 5 Ibra Gigant spännande toppform på den kanten och 10 Stall Warning om han får det perfekta loppet. 11 Collins tror jag ingenting på rent ut sagt usel i sina två senaste och inte lika bra bakifrån. Pass på den säger jag.

Rank 3-1-6-5-10-8-11-7-9-12-4-2

V86-6

Eftersom jag gör ett litet system så väljer jag att spika 6 Carlos Greenwood. Chansen är väl stor att han får överta av 1 Tarragona Ås som jag anser vara värsta konkurrenten på förhand. Har väl mycket god chans från ledningen. 1 Tarragona Ås blir farlig om luckan kommer så den streckas vid gardering samt 4 Bella Beluga som haft sparat i två senaste men behöver nog en smygresa för att kunna vinna.

Rank 6-1-4-10-8-5-2-11-9-3

V86-7

2 Ninepoints Ariel öppnar bra men släpper väl till 3 Bonbon Mearas. Sen antar jag att man kör där med 3 BonBon Mearas som jag kanske skulle vilja se ett lopp till i kroppen på och går upp i klass. Jag tycker 5 Whitma är den som har bäst vinstchans trots dödensrisken. Båda Westholms hästar är vana att tävla i tuffare gäng och står bra inne i loppet så båda ska streckas. 4 Catch the Cash räknas också då hon ofta avslutar bra.

Rank 5-3-2-4-6-11-7-10-9-1-8

V86-8

Här har jag en rolig tipsetta i 1 Toujours Vif som jag hoppas man kör i ledningen med. Hästen är ruggit snabb ut och hela vägen säger jag bara. Tvåa bakom Counterfeightr på V75 senast och har tävlat i hårda gäng. Roligt lir. Vid vidare gardering 4 Force One är ju oerhört bra och med Örjan i sulkyn måste man räkna med honom nu när han kommit igång på allvar efter sitt långa tävlingsuppehåll. 10 Dennis Boko är minst lika bra och var nära att spurta ner just 4 Force One i sin senaste start i Finland. Kommer avsluta bra här. 3 Hagentoy är väl mitt fjärde streck då han kan bli släppt till ledningen men jag är faktiskt lite besviken på hästen och jag undrar om det han visat hittills räcker ikväll. Det kan ju vara så att senaste loppet fört honom framåt och då är han inte ofarlig från ledningen.

Rank 1-4-10-3-8-2-6-7-12-11-9-5


Systemknåpandet överlåter jag till er själva ikväll.

Lycka till!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar