onsdag 24 februari 2016

V86 Bergsåker/Solvalla

V86-1

Tre hästar höjer sig över mängden. Jag tycker att 7 Raz Mackenzie kan vara en spik här faktiskt. Han har fått två lopp i kroppen nu och avslutade mycket starkt på V75 senast och trivs ypperligt över distansen. 13 Labero Broline är en guldhäst och de hästar som står tillägg är gynnade i såna här lopp så jag tycker den är värst emot då jag tror att den kommer avsluta bra. 6 Google Håleryd är ju jättebra men svek senast. Är han i normal författning så ska han räknas.

Rank 7-13-6-2-9-4-11-3-1-8-12-5-10

V86-2

Jag tror att 3 Mr Vox tar ledningen då 1 Thrust Launcher inte har lyckats spetsa från innerspår tidigare. 3 Mr Vox har väldigt bra statistik från ledningen så den blir min ahäst. 5 Coco  de Vie gör det bra hela tiden och kan vara den som är först i mål även om det lutar åt att det är hon som får göra grovjobbet. 1 Thrust Launcher kanske får ledarryggen och blir farlig med lucka. 2 Raffinos har svikit i två raka men har hög kapacitet. 11 Odd Fellow tycker jag är en rolig jätterysare som jag betalar för som en chäst på mitt jokersystem. Han har fått två lopp i kroppen nu efter lång frånvaro och det här är i grunden en riktigt bra häst. Kanske behöver något lopp till men såg ut att vara på gång senast så jag tar med den som ett miljondrag.

Rank 3-5-1-2-11-4-9-10-8-6-7

V86-3

Jag tycker att det här är ett av omgångens öppnaste lopp om det inte blir så enkelt att 9 Champ Walk in vinner. Men han har bakspår och har galopperat en del så jag väljer att gardera i detta lopp. Jag betalar för nio hästar. Har lite känsla för att 4 Dreamer Doc kanske kan lyckas spetsa och han var bra från dödens senast. Känns lite underspelad här från ett toppspår som faktiskt spår fyra är.

Rank 9-7-2-4-5-10-1-6-12-8-3

V86-4
Ett lurigt lopp för hästar som tjänat upp till 60.000. 5 Cobourg Hanover ser ut som en stjärna men har inte släppt till än. Kan vara den som tar ledningen om  nu inte 8 Speedy Cocktail spetsar för den kan öppna bra. Båda ska streckas liksom 6 Route sixty six. 1 Princess Tilly betalar jag för också som nog kan öppna ganska bra men är väldigt osäker men har väldigt hög kapacitet när hon travar. 10 Tide Water är den roliga skrällen i loppet. Lopp i kroppen nu och var väldigt bra vid segern på Romme tycker det ser ut som en klassig typ. 9 Claudius Zaz är intressant med Goop fick ett tufft lopp senast men hör till dem som kan vinna.
Rank 5-6-1-10-8-9-12-3-11-2

V86-5

Nu gör en av mina favorithästar årsdebut, 8 Art Kjarvald! Tränaren och kusken ligger väldigt lågt innan loppet och visst kan det fattas en del men jag har en känsla av att han vinner detta på sin ruskiga kapacitet. De på start har bara 20meters försprång och han har vunnit sin årsdebut tidigare. Men har man råd så kan man strecka 4 Qravatt som jag tycker är värst emot av dem på start och väldigt distansgynnad. 1 Junifaks leder loppet länge men jag undrar vad den tycker om distansen? 3 Mitt hjärtas Lilja gillar distansen och är startsnabb kan få ett fint lopp därifrån. 6 Kringelandtellus är jättebra och gillar distansen men står tufft inne i loppet. Tillägg 20meter vid miljonen insprunget och han ståtar med 1 020 160kr och loppet är stängt vid  1 500 000.  Gissa vem som står perfekt inne i loppet? Jo favoriten 8 Art Kjarvald.


Rank 8-4-1-3-6-9-10-11-5-7-2

V86-6

Jag provar med ett lås här. 12 Cash Lane är nog bästa hästen men från spår 12 kan det alltid strula  även när det är lång distans. Jag vill ha med den troliga ledarhästen 4 Saxoi också som nog kan ha bra chans att rinna undan om man får överta från 1 Peridot. Vill man ha ytterliga streck så ska man ta med 6 Topgear som nu har lopp i kroppen och var med i ett uttagningslopp till Svenskt travderby i somras och gjorde flera bra insatser på V75 innan det.

Rank 12-4-6-1-10-8-5-3-2-7-9-11

V86-7

Tre hästar höjer sig men jag betalar för några skrällar också på mitt jokersystem. 9 Balzac du Chatelet är väl bästa stayern men hopplöst osäker. Bra chans felfri. 11 Calvados In är riktigt bra i grunden och vann från dödens i regidebuten. Märkligt lite spelad här. 7 Hot Pride är den troliga ledaren efter en bit och var bra i årsdebuten. Jag streckar fyra skrällar också från bra lägen. 4 Oleander Face som kan mycket och gick okej senast på V75. 2 Astronom Hornline är rolig men kommer behöva tur nu när han är nedstruken till innerspår men han brukar alltid kunna avsluta bra. 3 Harry Ruda har tävlat i tuffa gäng och har formen på topp liksom Mats Buchts 5 Missil Brodde.

Rank 9-11-7-4-2-3-5-10-12-8

V86-8

Det avslutande loppet ser upplagt ut för 5 Elvira Diablo och det är väl hon som får överta ledningen av 3 Tarragona Ås efter en bit. Skulle hon inte få göra det så tål hon ju att göra mycket själv så jag tycker det känns som en sund spik.

Rank 5-9-6-2-11-10-1-3-4-8-7-12

Systemknåpandet får ni sköta själva ikväll ;)

God tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar