lördag 27 februari 2016

V75 Halmstad

Hej alla läsare!
Jag skriver ut lite tips inför dagens omgång på Halmstad och det är jackpot med dryga 46 miljoner till en ensam vinnare. Min tipsform är lite sådär men man är ju inte den som ger upp och rätt vad det är smäller det till ;)

V75-1

En kvartett höjer sig över mängden. Tipset till 6 Augustus F. som var jättefin vid segern i V75-finalen senast. Blåste till ledningen och gick ifrån på ett mycket bra sätt. Tror att man tar ledningen här också då 2 October Kronos borde vilja släppa över distansen. 5 Jonathan Palema står på tur för en seger då han gjort flera bra lopp i tuff konkurrens och senast på V75 avslutade han riktigt bra när luckan kom. 9 Bergshults Leffe har verkligen utvecklats på ålderns höst och gör alltid bra lopp nu. 3 West Wing var bra vid segrarna men svek senast från dödens. Räknas om han är som han ska men lite frågetecken efter senast. På skrällfronten nämner jag 12 For Pleasure As som avslutade bra sist. Hästen gillar distansen och Lugauer har toppform på stallet. Ytterligare streck så kanske 1,2 kan skrälla men frågetecken för hur de går på distansen. 8 Nanok Djuhm intressant med Goop men hamnar nog sist härifrån. Avslutar dock alltid bra.

Rank 6-5-9-3-12-1-2-8-10-11-4-7

V75-2

Vidöppet lärlingslopp och stolopp.
Jag tror att 1 Going Popp spetsar och ska tävla med jänkarvagn. 2 You know me är stark och rejäl och kan vara den som får överta då hon är relativt snabb från start. Ska absolut räknas tidigt. Jag ger dock tipset till 11 Steady Brodda som har varit riktigt bra vid sina segrar och det blir jänkarvagn nu. 5 Chipperoo gjorde ett bra lopp senast då hon vann från dödens i årsdebuten. 14 Helga Palema har redan vunnit V75lopp i år. Det var från ledningen men hon går bakifrån också och blir att räkna med om hon har lite flyt från sitt läge. 7 Carros Girl får också jänkarvagn till denna start och halvstängt huvudlag. 12 Wiclet Hanover tycker jag är en jätteintressant skräll i loppet. Hon körs av min favoritlärling Daniel Wäjersten som är mycket duktig. Hästen gick mycket bra förra året bakom hästar som Pajas Face, Sucre och Rgs Thunderbolt och nu är det bara ston emot.

Rank 11-2-5-14-1-7-12-3-4-15-9-13-10-8

V75-3

Här kommer omgångens bästa spik i 3 Fleetfoot Hanover. Obesgrad i ledningen i Sverige. Spets och slut!

Rank 3-4-5-1-8-10-9-7-6-2

V75-4

3 Qahar Q.C är överlägsen om han travar men det finns mycket som talar för att det kan bli galopp och jag råder till att strecka på. Han har galopperat i sex av sju voltstartslopp . Han har startat i Halmstad tre gånger och galopperat i alla. Första motbud är 8 Gucci Degato som var fantastiskt bra senast efter ett halvårs uppehåll. 10 Tohio Gilbak är intressant med Björn Goop och han går hela vägen in i mål och tål att göra en hel del själv. 12 Tornatore Grif har tävlat tuffa  i gäng och är säkert bättre med lopp i kroppen nu och dödens som det blev senast är väl inte hästens melodi. Han är bättre om han får en smygare. 11 Westline har också tävlat mot tuffa hästar och gillar distansen. Han gör årsdebut nu men är kapabel till att skrälla. På start är också 6-2-1 intressanta.

Rank 3-8-10-12-11-6-2-1-9-14-13-5-15-7-4

V75-5

Tipset till 4 Diotima F som jag tror tar ledningen om hon håller sig i skinnet. Ska ha bra chans därifrån men på det stora systemet tar jag gärna några fler. 5 Wollafur är den roliga skrällen i loppen. Får Örjan Kihlström i sulkyn nu och formen är på topp. Senast blev det galopp från start och hästen följde med lättsamt mellan hästar. 6 Frankie Brodde är kanske inte distansgynnad men kommer avsluta bra om tempot inte bedarrar.  Dessa tre kan räcka men vill man fylla på så kan man strecka 2 Tequila F och 1 Dolce Vici.

Rank 4-5-6-2-1-11-12-10-9-7-3

V75-6

Här kommer min chansspik. 7 Springover har  vunnit 3/4 från ledningen och jag tror att det kan vara han som sitter i ledningen här. Han har visat toppform på slutet och avsluta 09 sista 400 senast efter galopp. Joakim Lövgren låter väldigt uppåt och  jag tror att det är bra chans. Garderar man så är ju 10 Dizzy River värst emot som är riktigt kapabel. 4 Mellby Ciceron avslutar bra och gillar distansen.

Rank 7-10-4-1-8-6-11-2-3-9-12-5

V75-7
Sista loppet är öppet. Jag tror att spetsstriden står mellan 3 Vision Fromentro och 4 Dixie Exclusive med fördel den sistnämnda. 4 Dixie Exclusive har suttit fast på slutet och kommer leda länge tror jag. 5 Stricker ska tävla i jänkarvagn för första gången på länge och avslutade mycket bra i V75 championsloppet. 7 Michelangelo Ås är ju som bekant riktigt bra och måste räknas men det är väl risk för dödens här och han har tjänat snabba pengar. Känns given att gå emot men streckas. 12 Shogun D.K var favorit senast men blir bortglömd nu. Var inte riktigt körbar sista biten pga att han inte fick något fäste. Hästen är stark och rejäl och får plats på min kupong trots det dåliga utgångsläget. Skrällar är 3 Vision Fromentro som har toppform och Oskar J brukar hitta de rätta vägarna kanske blir rygg ledaren här. 2 Elmer Gold är ett roligt tokdrag i loppet. Har avslutat mycket bra på sistonde och farlig med maxklaff. 9 Tango Vang ska man heller inte glömma med Björn Goop i sulkyn.

Rank 4-5-7-12-3-2-9-1-6-11-8-10

Lycka till ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar