lördag 20 februari 2016

V75 Bollnäs

Några tankar inför dagens V75omgång på Bollnäs!

V75-1

Det här loppet tycker jag känns väldigt öppet då bästa hästen har fått ett knepigt spår.
Jag väljer att ranka 1 Ebu B Boko etta då han är den troliga ledaren i loppet. Jag tycker det är en bra häst som absolut kan vinna V75 men distansen är ett frågetecken så jag vill gardera.
5 Sems Rebir har vunnit på bra sätt men i enklare gäng, streckas.
8 Bottnas Commandeur tycker jag är bästa hästen men har ett stängt spår nu och det är inte säkert att han hittar ut. Har varit helläcker vid sina segrar och från ett öppet spår hade jag spikat.
På skrällsidan tycker jag 6 Wollafur och 4 Son of Triton är intressanta då båda har toppform men man kan nog fortsätta att strecka på en del här då det är vidöppet.

Rank 1-5-8-6-4-2-11-7-10-3-12-9

V75-2

Min spontana känsla är att hästarna på start inte kommer hålla undan för de som står längre bak. Jag tycker de är tuffare över den långa distansen.
10 Kleppe Manden står perfekt inne i loppet och startar 20 meter före värsta konkurrenterna så det blir min förstahäst. Hoppade i segerstriden senast på V75 och travar han hela vägen nu så är det bra chans. 8 Liheim Svarten får ni inte glömma. Fantastiskt läckert intryck senast då han gjorde allt jobb själv och ändå vann. Gången innan så satt han fast med rubbet sparat på V75. 11Lesja Kongen var grymt förbättrad senast och drog då fram 12 Tand Troll som vann. Team Tjomsland låter väldigt optimistiska. 9 Monster Monsun med Örjan kan man inte heller räkna bort. Norskt huvudlag för första gången nu och väldigt gynnad av distansen. Man kan säkert strecka någon ytterligare också men dessa tycker jag är hetast.

Rank 10-8-11-12-9-15-10-7-14-5-3-4-13-2-1

V75-3

Jag tror att 5 On track Piraten har en jättechans att vinna loppet. Han kan öppna bra och jag tror att han kan spetsa eller så får han överta ledningen över den långa distansen så det blir spik för mig.

Rank 5-3-1-9-6-4-7-8-2


V75-4

Här hittar jag spik nummer två. Jag tror 6 Fighting Bax vinner loppet. Han såg mycket bra ut vid sin senaste start. Jag tror han kommer till ledningen tidigt och jag tror 10 Alleyson får kämpigt att ta 20meter om 6 Fighting Bax är som han ska.


Rank 6-10-2-13-12-14-7-8-3-9-11-1-15-4

V75-5

1 Staro Hey Joe är en bra häst som såg fin ut i sin senaste start bakom hästar. Får nog problem att hålla upp innerspåret men räknas vid fritt. 2 Åhlunda Survivor spetsar och körs i ledning men jag tror inte han vinner. 3 Ashoka blir mitt val i loppet då hon har toppform och blir livsfarlig på speed. 5 Flash Cash blir bortglömd då hon var sämre sist men då var banan kladdig och det gillar hon inte. Gången innan var hon riktigt bra. 11 Jens Patrik och 10 Boy Hornline har form och räknas. 9 Digital Control är en bra häst men var dålig senast och är väldigt ojämn. Jag tycker inte han gör sina bästa lopp bakifrån heller så den sätter jag frågetecken på.

Rank 3-5-1-11-10-9-7-6-8-4-2-12

V75-6

2 Miss Prelong ska ut på långresa och är inte helt att lita på så jag kan tycka att det är en tveksam favorit även om hon var bra sist. Hon är startsnabb men det är inte helt givet att man kan hålla ut 3 Just Happy som är en startkatapult och Ove är väldigt sugen på ledningen där hästen har väldigt bra statistik. 11 Monas Ragazza är mitt jättedrag i loppet. Hon gick som ett jehu senast över upploppet efter vila och blir farlig över det långa upploppet då hon är van att möta tufft motstånd.
9 Spring Chicken har man siktat hit med och hon är säkert bättre med lopp i kroppen.  14 Catch the cash kan man väl inte heller räkna bort med Örjan då hon gjort flera bra lopp på V75.

Rank 11-2-3-9-14-15-12-10-8-7-4-5-1-6

V75-7

Ett öppet lopp säger många men jag tror 11 Random Shot vinner. Det kommer bli rejäl körning i det här loppet och vem kommer längst ut om inte Örjan som har suttit och myst med i det höga tempot. Riktigt bra i comebacken senast och borde gått framåt av det loppet.
Vid gardering så streckar ni 2 Global Millionare som kanske kan sno åt sig ledningen han höll grymt bra utanpå 4 Top of the World senast och är märkligt bortglömd här. Rickard vill köra i ledningen. 3 Dionne Sisu är dock väldigt väldigt snabb bakom bilen och är den som kan snuva och Jorma kanske också kan tänka sig köra i ledningen men personligen tror jag att stoet har bättre chans från rygg ledaren. 4 Top of the world riskerar dödens i hårt tempo och känns för mycket spelad. 12 Hero sjöhammar är också rolig om man garderar. Han har toppform.

Rank 11-2-12-4-3-9-1-8-6-7-5-10

Systemförslag

1,5,8,6,4,2,11,7
6,8,11,12,9,15,10,7,14
5 On track Piraten
6 Fighting Bax
3,5,1,11,10
11,2,3,9,14
11 Random Shot

1800rader / 900kr 

Lycka till!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar