torsdag 8 augusti 2013

V64 Dubbeljackpot Örebro

Länge så gick jag och funderade över om jag verkligen skulle spela ikväll med så många stora favoriter och med tanke på senaste tidens spelrobotattacker på just jackpot omgångar. Jag började kika lite i lopparkivet och jag kände att jag måste nog göra ett försök i alla fall då jag provar fälla åtminstonde fyra favoriter!

Avd 1) 4 I saw you blir megastor favorit och ja det är väl lite berättigat med tanke på läget. Han är startsnabb och 1 Dont wear pjs är nöjd med ryggen. Jag är dock lite osäker på formen på den kanten och provar med att tippa 1 Dont wear Pjs. Får hon luckan på upploppet så vinner hon. Raden är missvisande då hon suttit fast bakom hästar från krångliga lägen. Hon ska ha ett smyglopp för att kunna vinna och det är precis vad hon får här serverat Örjan Kihlström. Man kan prova att låsa på dessa men jag tar med tre hästar till. 7 Blue Rock såg fin ut med sparat bakom hästar i guldloppet senast tillsammans med 8 Iceland. Iceland tycker jag inte har varit så fin i år och jag tror inte han går ut och mordvinner från dödens precis men jag streckar honom mest för att han kan blixtra till och vinna om han visar den rätta gnistan igen. 6 Ruby Ransom var faktiskt riktigt rejäl när han vann mot guldhästar på Rättvik näst senast. Mycket sämre senast men lite skrällchans med Kim Eriksson i sulkyn.

1-4-7-6-8-3-5-2

Avd 2) Ett mycket fint treåringslopp här faktiskt med en alldeles för stor favorit i 3 Ready After. Ja den såg fin ut i sin första start. Ja den är efter Ready Cash och har bra spår... Meeen den har gjort en start, möter några till som är fina, första gången med bilstart, ska ut på sin första resa. ORUTIN fäller många favoriter kom ihåg det och som spelare vill jag försöka fälla en sån här favorit. Sen kan det ju vara så att han vinner med 30meter men ja det vill jag allt se först! Jag provar och ger tipset till 10 Firewall som är en riktigt läcker häst. Han är lite omogen och har galopperat på sistonde så han är inte att lita på. Men segern 27/6 visade han lite av sin fina kapacitet när han stod emot tryck i ledningen och vann på ett mycket imponerande vis. Jag tror att den här är tillräckligt tuff att gå i dödens på favoriten. 8 Divas Revansch är stallet mycket optimistiska med och de vill inte byta häst trots läget. Den har gått mycket bra och måste streckas. 2 New Island Broline är en ganska trevlig häst som avslutade piggt i senaste starten och såg förbättrad. Verkar vara under utveckling. 6 Lukas Bris avslutade sannerligen rappt när han sent fick luckan i senaste starten och har gått snabba tider.

10-3-8-2-6-9-5-1-7-11-4

Avd 3) 3 Lightning Lohr är en riktig frontrunner och ledningen ligger vikt åt henne. 1 Cocharacha liftar med i rygg och är farlig med lucka. Jag tycker dock att Lightning Lohr möter tuffare hästar nu och jag provar att ge tipset till 4 Neo's Victory som dock löper lite ojämnt. 8/7 var den dock jävligt bra då den levererade en rejäl repa i tredje spår fram på ledande new approach 550kvar. Höll bra som trea då. Några såna motståndare finns inte här idag. 5 Jullex Electra är nog bästa hästen och har nog bästa kusken i vagnen. Streckas på detta och är fynd i strecklistan. 6 You Know har hög kapacitet men kämpar inte riktigt i loppen tycker jag. Farlig att glömma bort och håll öronen öppna om de ändrar något. Har ju dessutom duktiga Sandra Svensson i vagnen. Om 11 Warica går barfota kan hon vara värd att passa då hon segrade på den balansen 17/10 förra året. Två lopp i kroppen nu.

4-3-5-1-6-8-2-12-11-10-7

AVd 4) Här har jag hittat en bra favorit i 12 Royal Fighter han står perfekt inne i det här loppet och har varit mycket bra på slutet. Motståndet känns väldigt ljummet. Ska man gardera så är det de två starthästarna 2 Umpire Sund som är en riktig kämpe eller formstarke 3 Affe Road. Jätterysare är 11 Attila Boko och 14 Vikens hot lips.

12-2-3-11-4-14-8-15-1-5-9-10-13-6

Avd 5) Var först inne på att 2 Standout var en bra favorit men jag blev tveksam nu när den ska gå med skor. Den blir inte lika rapp från start och det är högre spelvärde på 3 Noble Knight. Men den är nog mer en sprintertyp men den höjer sig verkligen i front. Safar man tar man två hästar den djärve spikar 3 Noble Knight.

2-6-3-5-9-1-4-7-8

Avd 6) Här är det läge för favoritfall. 11 Holy smoke har varit bra men jag ger tipset till 9 Armani Trot som varit ute i stentuffa bronsgäng. Senast blev han klämd mellan ekipage och galopperade med gott om krafter kvar bakom hästar. Han har levererat fina avslutningar mest varje gång och står på tur för en seger.8 Nestor Gel är riktigt startsnabb och kanske kan komma till front här. 7 Fritiof Piraten är också snabb ut och är värd ett streck nu när Kim Eriksson rattar. Dessutom är det jänkarvagn för första gången. 3 Raisa de Bellouet ser väldigt formstark ut för dagen och är farlig att glömma från fint utgångsläge. 4 Elstar Pride ska ni ha koll på om den går barfota den tog nämligen en sannerligen imponerande dödensviktoria med den balansen 7/6 mot tufft motstånd.

9-11-8-2-7-4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar