fredag 3 maj 2013

V75 Örebro - Upplagt för Kung Åke

Nu är det dags för lite tips igen. I onsdags valde jag att göra en V86 för första gången på länge. Jag skäms nästan för att säga att jag fick åtta rätt men jag hade även en del skrällar med men det ville sig inte med utdelningen. På onsdag kanske jag får göra ett nytt försök när det är dubbeljackpot.
Nog om det nu jag tycker att jag har skaffat mig riktigt bra koll inför Örebros omgång. Jag vet inte men jag är inte av uppfattningen att det blir någon jätteutdelning. Jag tycker inte det ser så svårt ut eller så är det jag som har klart för mig. Hoppas att det är ett bra tecken!

Avd 1) Det här loppet ser ut ungefär som för två veckor sedan när stoeliten kördes förutom att  4 Braås Palema har lottats till ett utgångsläge som hon kommer kunna nå ledningen ifrån. Örebros upplopp är kort och jag tror det ska mycket till för att Braås ska förlora från ledningen. Det finns ju nästan ingen som kan sätta upp tempot i det här loppet. Svanstedt låter mkt uppåt med Braås och han tycker att det bara är 5 Pantholops emot. Jag tyckte det också först men ju mer jag läst så vet jag inte om det är så. Walman själv tror ju mer på 9 Don't wear PJ's och den tror inte jag alls på. Nä det här vinner 4 Braås Palema. 12 Tamla Celeber är bästa hästen men henne vill man till elitloppet med och jag tror inte man kör ihjäl henne från det här läget.
Spik 4 Braås Palema

Avd 2) Här finns en megafavorit i 5 Rapid Marke. Jag ger honom inte ens tipset då han varit sämre i ett jobb och har problem med sina karlleder. Jag ger tipset till svanstedt igen med 9 Hermes Laday. Han varnar själv för hästen som ska gå barfota runt om för första gången på länge. (en gång tidigare som treåring, inte mogen för det då). 1 Twalls damien var jättebra då han vann för Goop på solvalla senast efter en stark avslutning som först tredjespår sista 750. Hästen är ruggigt startsnabb och bäst i front så det är inte otänkbart att Goop kör där. 10 Staro Fantastic vill jag nämna. Det är en mkt bra häst som inte spåret spelar någon roll för enligt Båth. Sist höll han starkt från dödens och nu kommer det bli barfota runt om för första gången. Han känns väldigt lite streckad enligt mig!
9-1-5-10-2-3-8

Avd 3) Här snackas det en del om spetsstriden om 1 Oracle kan hålla ut 2 Beckman. Det tror inte jag men frågan är om 2 Beckman kan hålla ut 5 Timetosaygoodbye som är ruggigt snabb ut. Frågan är om man laddar för fullt med denne nu när den behöver några lopp i kroppen enligt stallet och man kanske vill att 1 oracle ska hamna vettigt till. Plockar även med 10 I saw You som är spurtstark och mkt nära att ta ner shaqisback senast. Plockar man med ytterligare hästar så är det väl Bagley och Iceland som är aktuella.
2-10-1

Avd 4) Här låter det bra på 3 Ed rapide som fick det mer serverat nu när nr 1 ströks. Tror han komma till ledningen härifrån och då blir han svårslagen. Jag vill ändå gardera eftersom det är klass 2 och hästarna är jämnare där. 7 Malin Tilly har varit jättebra men hon är sårbar om hon inte kommer till ledningen vilket jag inte tror hon gör. 4 Reina La Caballo är väldigt bortglömd nu. Det är en förjäkla fin häst som ska med helt enkelt.
3-4-7-10-8

Avd 5) Omgångens mest öppna lopp. Tipset till 4 Real Showman som jag tror kan ta ledningen härifrån. Eller ja iaf överta från 3 Borga Baron som nog är snabbast. Det här loppet vimlar av katapulter från start och därför känns det väldigt öppet. Ska jag nämna en skräll så är det 11 Credit Fayline jag gillar verkligen hästen och i lopparkivet finns en sköljning av fältet på örebro från spår 12 på kort distans. enklare motstånd så klart men blir det körning ja då stormvarnar jag! 12 Mr chicaco låter det postivit på vankas skoryck på den.
4-9-1-5-2-11-12-3-6-8

Avd 6) Jag låser på de tre bästa. Var inne på att spika 12 Tidied Accelator men jag vågar inte med tanke på läget. 4 Armando kievitshof är väldigt startsnabb och det lutar åt att ledningen ligger till skänks för honom för Åke lär nog inte svara med 3 Allaballakaitoz. Sen sitter Ludde på leken. Streckar även 2 Indescribable som gjort det bra och fått fint läge nu. Går dock upp i klass.
12-4-2

Avd 7) Det här loppet är det tre hästar som höjer sig i. Jag spikar den jag har mest känsla för och det är 12 Newline. Det låter otroligt bra på hästen och jag tror han vinner nu när pappa Åke kör. Garderar man så är det ju främst 15 Spring Erom som blir farlig.Han har vunnit loppet två gånger förut och är den mest meriterade i gänget. Sedan är det såklart 13 Winning love som älskar distansen och vann harper hanovers ifjol.
Spik 12 Newline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar