fredag 14 juni 2013

V75 Boden

Avd 1) Här är blir 8 Rocky winner favorit och det borde ju vara rätt med tanke på insatsen senast. Jag tycker dock att hästen är väldigt ojämn i prestationerna. Från det här läget kan det mycket väl häxa och jag är inte övertygad om att det är någon dödensvinnare direkt.
1 Uranus de Tyrole är min tipsetta och för de som vågar så spika. Hästen är väldigt snabb ut och jag har sett de två senaste loppen den gjort live. Suttit fast och jag har tänkt att när den här kommer ut nästa gång så vinner den! perfekt läge ledning från start till mål är mkt möjligt kul chansspik när alla harrysar spikar nr 8. Vid gardering så är 11 Flicka Rigas väldigt aktuell med optimal barfotabalans och omvänt norskt huvudlag. Läget är dock inte bra. 7 Dragon tooma är också aktuell. Tyckte först inte det med tanke på loppet senast men han hade dåligt fäste då man plockat bort skorna bak så han är förlåten. Vass spurtare. Men jag behöver bara ett streck ;)

Avd 2) Här tycker jag man kan strecka nästan alla, så öppet är det. Tipset ändå till 6 whosyourdaddy med tanke på kapacitet och att solvallahästar brukar klara sig bra i den här enklare norrlandskonkurrensen. Jag är dock inte övertygad av hästens senaste insatser och han kan dessutom ta till galopp emellan åt. 5 Merry Broline är en riktigt topphäst som har lite tunt med lopp innanför västen men ska ses som en tidig utmanare på kapacitet. 1 Flora tooma är startsnabb och inte så tokig men troligtvis släpper man till 2 Sky rocket som ska gå barfota runt om för första gången och med googlehuvudlag. 6 Pompano är stark och har varit mkt bra i två raka dödens segrar. 4 Kossu sisu är lite omogen än men har fin kapacitet och ska tävla barfota runt om för första gången. 8 Roosevelt zet ska räknas trots läget liksom 7 Twins ducati. 9 Amoroso blou var helt överlägsen senast och är intressant med Adielsson upp.

Avd 3) Tipset till 3 Iceland. Han borde ha mkt bra chans att nå ledningen härifrån. Han höll riktigt bra från dödens i jämtlands stora senast. Streckar man 5 caballion, 8 sanity och 10 nahar också så känns loppet heltäckt.

Avd 4) Ytterligare ett öppet lopp och här tar jag alla för det ett lärlingslopp - stolopp med lågklass brukar innebära skräll. Min tipsetta är dock 10 trottningen som varit mkt bra på sistonde och tål grovjobb.

Avd 5) Här har jag ett till roligt drag i 1 Ulvsås Zico. Jag tror att han tar ledningen och därifrån är han obesegrad. Märkligt bortglömd faktiskt. Jag vill dock ha med 12 Mel odin som har bäst kapacitet och 6 Eldvin som kan mkt när han inte galopperar.

Avd 6) Jag tror mycket på 4 Nautical och jag hoppas Hanna Olofsson lyckas hitta en bra position med sin startsnabba häst. Jag är dock inte säker på att det är bäst att försöka komma till spets för här aviseras det körning på många händer och det gör att jag inte törs spika längre. Jag dubblar med en spurtstark rackare i 10 keen Kemp som var brunstig senast och därför var sämre. Hon trivs på boden och avslutar väldigt vasst om tempot blir högt.

Avd 7) Jag har försökt hitta något som talar emot favoriten men det är svårt. Jag spikar 3 Le mat då motståndet är enklare och han trivs över distansen och det finns inga orosmoln från stallet. Garderar man så är 12 ninepoints charlie aktuell och en rolig skräll kan 6 Handsome fayline vara om han hittar till spets där han faktiskt är obesgrad och trivs på Boden.

Systemförslag

1 uranus de tyrole
1,2,3,4,5,6,7,8,9
3,5,8,10
Alla tio
1,6,12
4,10
3 Le mat

1080 kr

för ett billigare spelförslag spika iceland också så kostar det 270kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar